Tuesday, September 15, 2009

Hahahah... My TV Kaput...

Cik LX, aku tahu nanti engkau baca karya aku dalam Bahasa Malaysia, pasti engkau meradang... tapi memang mood aku hari ini nak tulis dalam bahasa kebangsaan kita. Entahlah kenapa... aku pun kurang pasti.

Aku ini terpukau dengan buku cerita...

yang itu baru habis aku baca... sekarang aku baca yang lain pula... satu rumah ini macam library... seronoknya aku... tentang televisyen aku yang mati.. aku tak kisah sangat.. tapi tak tahu nak buat apa dengan tv sebesar 29-inci itu. Berat gila... aku pun tak tahu macam mana aku angkat masuk bilik dulu... nak repair ke nak beli flat screen yang baru, ya... aku asyik beli benda mahal-mahal nanti mak aku jerit sampai aku terpelanting... tiap-tiap kali dua orang mak aku macam berpakat... telefon masa yang sama... cakap benda yang sama... entah dia orang buat recording dulu sebelum call aku kut. Aku nampak nombor telefon mak aku berdua itu, terkedu aku. Soalan yang ditanya pun sama... buat apa? Sudah makan? Ada pergi jalan-jalan? Pukul berapa kerja? Bila nak balik rumah? Kerja sampai 'kul berapa? Tak serikkah tanya benda yang sama... kata mereka masa aku bekerja lain daripada yang lain... asyik berubah... ni aku belum turun ke laut... kalau turun ke laut... habis miss call berpuluh-puluh...

Gelaklah kau... Astro aku kena potong... malas aku nak pergi bayar... tv itu mati... jadi biarlah... nanti masa nak tonton tv baru aku pergi bayar... hahahahah eh.. Astro kena potong aku tak bagi tahu mak... takut dia terpengsan dengan aku...

Aku tak sms engkau pun engkau sudah tahu Maxis aku kena bar... melepasi limit aku RM450 sebulan.. entah macam mana aku pakai telefon pun aku tak tahu... macam tak payah duit... tapi masa kena bar seronok juga... tak payah tekan... tekan pun tak boleh hantar... hahahha.. Nasib baik engkau ada semalam, aku tak ada telefon macam orang cacat pula... My mother tak meletup when I told her my Maxis kena bar... dia mengeluh panjang... tak tahu nak buat apa dengan aku...

Ish... malas nak tulis dah... Tengoklah esok atau lusa aku online lagi ya... aku ini memang ketagih Internet...

2 comments:

lx ting said...

padan muka padan muka...procrastinate more la....later ur internet yg kena potong..n ul b slappd wid a HEAVYYYYYYY FINE...tel me ya whn u gt it...il laugh my head off..hahhahahahahahaha

seahorse27 said...

I'll make sure my Internet tak kena potong...I always pay extra.. tell them keep the change... hehehehe...